close

好~~~~進入主題

雖然雖學一段時間韓文

但說話的練習都比較少

所以希望找工作前上一上語學堂 補一下說話技巧

 

我的目標只有2間 (說話機會多/課程吸引)

-西江大語學堂

-梨花大語學堂

 

梨大價錢較便宜 又有宿舍 課程也全面

西江大貴一些些 沒宿舍 但較注重說話 日常對話等等 課程更生動

之前上的韓文班教材也是西江大的呢~~

最後 我的決定就選了西江大!

雖然貴了一點 可是說話訓練較多  正正是我需要的~

於是前2天我就send了mail 去申請

 

申請方法也很簡單

到他們的語學堂網站申請 或是下載他們的申請表填好再send email 也可以~

由於上網申請還沒能申到明年的班 所以我就用email 的方式申請啦

 

需要的文件有

-form+相

-畢業證書 

-護照copy

就這樣  就這樣就這樣!!  是不是很簡單?!

 

然後我就send mail 過去

email 也是一兩句而已..

 

Dear Sir/Madam,
.
 This is Christy from Hong Kong. I would like to apply the spring regular course for 2015.

Please find the attachment that I uploaded for your information.

- Application form with photo
-Proof of graduation
-Copy of passport

Please contact me if I have missed any information.


Thanks & Regards,
Christy

 

過了2天 他們就給我回覆了~~

 

 

Dear Christy,

Thank you for considering Sogang KLEC. 

I have successfully received all your documents and they were flawless.

Before I send notification of your tuition, I want to be clear of few things.

First of all, have you ever studied in any other language schools in Korea?

If you had, you should submit certificate of enrollment and transcript which shows your attendance to us.

Secondly, do you have an Alien Registration Card? One should be holding it only if he or she is in Korea, so please do not worry even if you don't have it.

I will send announcement of tuition as soon as i get reply from you.

Thank you again for your interest in our program and hope to hear from you soon.

 

交的文件OK 還有問我有沒有上過其他的語學堂/拿過登錄證等等~

我也回覆他們了~ 現在繼續等E-MAIL..

 

待續

 

arrow
arrow

    CHRISTY生活雜記 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()